torsdag 24 april 2008

Pepptorsdag!

Oj nu har jag inte bloggat på ett tag ser jag, men det har varit så fint väder och vem vil sitta vid datorn då? Dessutom har det varit mycket i skolan. Vilket inte gör något i och för sig för denna kursen är faktiskt rolig!

Jag har varit på så sjukt bra humör denna veckan, verkligen jättepepp hela tiden. Kan det verkligen bero på att jag ätit nyttigt och faktiskt RÖRT på mig? Att man kan må så mycket bättre! Håller på att koka ägg, ska göra äggröra med kaviar på fullkornstoast och dricka mig morgonsmoothie som består av havremjölk, linfrön, mixade hallon och banan. Jag har blivit nyttig men faktiskt insett att det finns riktigt god nyttig mat.

Kanske borde göra en to-do-list för dagen. Såhär skulle den kunna se ut:

- Ut och gå
- Fixa deklareringspapper från skattemyndigheten (varför har inte jag fått mina?!
- Skriva klart paper 2 och 3 till skolan
- Träffa pappa och få hem min rökta kyckling som han fixat
- Titta på Vingar av Glas (bara för att jag inte sett den på länge och för att den är så jävla bra!)

Nu ska jag ut till köket och kolla till mina ägg som kokar för fullt. MUMS jag älskar ägg.

Måste bara säga att skolan går så jävla bra just nu. Jag känner mig verkligen pepp. Ska läsa Populärmusik från Vittula i Pedagogiken. Har redan läst boken och sett filmen flera gånger men nu ska jag läsa "ur ett pedagogiskt perspektiv". Jaja ni förstår nog!

:*:*

Inga kommentarer: