tisdag 25 november 2008

Det ska vara riktiga grejjer

Att inte dricka Blossaglögg på jul är som att skippa skärgårdssillen för mig. Går inte! Jag vet egentligen inte om jag skulle känna så mycket skillnad på smaken men själva känslan av att det är samma glögg jag druckit varje år sedan jag var liten är...viktigt?

Jag köper då aldrig någon annan i vart fall!

För ett par jular sen sa en kille att att han brukade ha kaviar i janssons frestelse för att det var mildare än anjovis. Fy fabian sa jag.

Jultradtioner ska inte brytas!

Nu sitter jag och väntar på att Thomas ska diska klart så vi kan koka upp lite härlig glögg för det ska minsann börjas i tid. Jag blev så julsugen när jag fick höra att ett par vänner julbakade idag så jag var tvungen att få känna julens arom jag också!

Inga kommentarer: