tisdag 14 oktober 2008

Mardröm

Inatt drömde jag en hemsk mardröm. Jag drömde att jag satt på en toalett och injicerade någon sorts substans i min kropp intrevenöst. Jag frågade sen killen jag fick sprutan av vad det var för något och han sa lättsamt att det var en opiat jag hade injicerat. Min första tanke i drömmen var HEROIN. Jag gick tillbaka till toaletten där Zakia satt och kissade och hon sa att jag såg konstig ut. Jag kände inget alls förrän jag tittade ner på golvet och såg att jag liksom "flög" ett par decimeter ovanför golvet. Jag mådde illa och gick ut och plötsligt låg min pappa utanför toalettdörren istället för pundaren jag fick sprutan av.

- Ja Karin, jag har hepatit C, sa han.
- Har du använt sprutan jag använde?!
- Jag vet inte.

Sedan vaknade jag. Usch. Olust. Panik. Droger och allt som hör därtill är min största mardröm. Att hamna i ett missbruk och bara känna mig smutsig. Jag skulle aldrig testa något annan än alkohol. ALDRIG. De människor som står mig nära vet hur jag föraktar droger vad de gör med människor.

2 kommentarer:

Anonym sa...

men karin! vilka konstiga drömmar du har :) spooky.

Karin sa...

Ja jag veet!