fredag 22 augusti 2008

Sluta pilla i min mun

Finns det ärligt talat någon som gillar att gå till tandläkaren? De rispar, tar bilder och trycker in vassa saker i munnen på en.

"Röker eller snusar du Karin?"
"Öh ah jag snusar lite."
"Det var inte bra, sluta med sånt. Jag har sett patienter som har fått blottade tandhalser som blivit helt brun/svarta. Det är svårt att sluta snusa."
"Ja jag vet."

Varför dessa påhopp jämt? Jag är väl vuxen och alla är väl mer än väl informerade om alla risker med tobak?

Men tji fick tanten för jag hade minsann inga hål och har bara haft ett litet när jag var 8 år. Jag sköter mina tänder perfekt, sen att det ser ut som om någon kastat in mina tänder i munnen kan ju inte jag hjälpa. Hoho.

Jag fick vara med i en studie för människor med friska tänder också. Så jag får två biobiljetter for free. Tack tack flourtanten!

NU ska jag luncha med farsgubben och äta massa socker och frätande saker.

:*

Inga kommentarer: