fredag 15 augusti 2008

Lycka

Lycka är att vakna och ha en kurrandes Dixie mot halsen. Lycka är att få sitta i vårat mysiga kök och avnjuta en god middag. Lycka är att se vänner skratta och må bra. Lycka är att få somna tätt intill sin älskling lyssnandes till regnet mot rutan. Lycka är att få kura upp sig i soffan och läsa Glamour. Lycka är att få ta en skön kvällsdusch och sen krypa ner i krispiga nytvättade lakan. Lycka är att dricka rödvin i goda vänners lag. Lycka är att shoppa och faktiskt ha några slantar över efteråt. Lycka är att gå in i ett mysigt vardagsrum med dov belysning och tända ljus som luktar vanilj. Lycka är att kramas ofta med de som står mig nära. Lycka är Albin och Saga. Lycka är Intim med kebabsås och vitlök. Lycka är att ha tid att rå om sig själv.

Om ni inte förstått det så är jag lycklig. Jag insåg det för några dagar sen. Jag stortrivs i våran fina lägenhet, skolan börjar snart och jag känner mig jättepepp, Dixie har kommit hit, alla vänner är så goa och Thomas är mannen i mitt liv. Det skadar ju inte heller att jag kommer ha mer pengar än vanligt i höst.

Inga kommentarer: