onsdag 20 augusti 2008

Kul att komma tillbaka till rutinerna?

Jag börjar skolan, alla börjar jobba, det blir höst och mörkt klockan fyra. För mig ska det bli mysigt. Jag älskar vinter och stora mysiga kläder. Men jag vet hur det är, när det väl blivit riktigt kallt undrar man hur fan man kunde önska att leva i slask och mörker dygnet runt (när det välär ljust sitter man i skolbänken på högskolan väst och lyssnar på någon ointressant gubbe som tjötar tre timmar i sträck). Nej okej så hemskt är det kanske inte. Det är faktiskt roligt att plugga, jag har dessutom avverkat de tråkigaste kurserna. Hoppas jag. Om man mår bra i övrigt är det underbart att plugga. Hösten är ju en nystart och inte en nedräkning till vinterns domedagar eller hur?

hyra film.
laga goda grytor med egenplockad svampkompott.
varma gosiga filtar i soffan.
stearinljus överallt.
varma tröjjor att svepa om sig.
thé och nybakade bullar.
mörka kvällspromenader hand i hand.

jag längtar, gör ni?

3 kommentarer:

Elin sa...

Du gör mig lite gladare Karin. Puss till dig!

Karin sa...

gullet. du behöver muntras upp!

Anonym sa...

jag längtar efter höst! fanns så mycket fint att shoppa i oslo, så det riktigt kliade i fingrarna...gaaaah! jag e alldeles slut nu. vi gick och gick och gick runt i hela oslo. om vi avverkade 20 mil skulle jag inte blivit förvånad :) bena värkte när vi satte oss i bussen 21.45 nu e jag hemma igen och ska äntligen sova. vi hörs imorgon stumpan! puss