fredag 11 juli 2008

Åh en härlig fredag. Dock får jag inget gjort utan har mest slappat under täcket hela dagen med gamla skolkataloger.
Det är helt sjukt vad alla förändrat sig egentligen. Tur är väl det för man ska väl ändra sig och mogna till lite antar jag. Jag kom att tänka på att jag egentligen inte ångrar någonting jag gjort. Allt man har upplevt präglar en ju nu. Jag hade antagligen inte varit samma person som jag är idag om jag inte hade gått igenom alltihop. Både på gott och ont men man lär sig. Så alla människor jag haft runt om mig, tack. Även om ni sårat mig och jag sårat er så finns det faktiskt ingen som jag tycker illa om och jag är glad för att ni fått mig att sakta öppna ögonen så jag kan se vem jag egentligen är. Det är bra att äntligen våga se sig själv och sina brister och kunna erkänna för sig själv när man gjort fel och åtgärda det.
Nu tänkte jag vara sådär jätteambitiös och dra en lista över de människor som betyder eller har betytt mest för mig genom åren.

Mamma tack för att du stått ut när jag varit som ett åskmoln och irriterat mig på att du alltid ska pusha mig. Du bryr dig så mycket och vill egentligen bara väl. Du lyssnar trots att jag emellanåt ringt dig mitt i natten och storbölat när allt bara känts helt kaotiskt.

Pappa tack för att du alltid ställer upp så fort jag behöver hjälp och är så go jämt. Jag har alltid varit din lilla flicka och du börjar sakta men säkert att förstå att jag inte spiller med saften eller smular ner din nya saab, haha.

Helena tack för att du är så lojal och alltid ger så bra råd när lillasyster är förvirrad. För en vecka sedan stod du i köket hemma och grät när lilla Saga ville ut. Jag strök dig på ryggen då och jag lovar att alltid ställa upp när du behöver mig.

Thomas tack för att du har väckt så mycket känslor i mig som jag inte trodde fanns. Tack för att du kryper intill mig på nätterna och viskar fina saker, tack för att du tar dig tid att förstå mig. Tack för att du gett mitt liv mer värde, jag älskar dig.

Ellen tack för alla fina år av vänskap. Tack för att du alltid lyssnat och ställt upp när det varit något och tack för alla fina stunder som har blivit till roliga minnen. Du är min vän och kommer alltid förbli trots att vi båda sätter oss lite på tvären ibland. Jag antar att det blir så när vi båda förändras. Dock hoppas jag att vi alltid ska vara goda vänner och att vi en dag ska hitta tillbaka till den där vänskapen som påminde om systerskap.

Anna älskling. Tack för att du faktiskt är den som egentligen är mest lik mig av alla. Det finns faktiskt ingen som kan läsa av mig mer än vad du kan. Ibland är det nästan läskigt. Våra pojkvänner sitter som fån och bara stirrar och fattar ingenting emellanåt medan vi direkt ser på varandra om något är fel.

Elin min pärla. Det är dig jag ringer när något har hänt. Det är dig jag ringer om jag är glad. Det är dig jag ringer om jag är ledsen. Minns du förra hösten? Den bästa hösten någonsin. Vi hade så jävla roligt genom de vilda partynätterna som slutade lite varstans! Trots att vi ibland kan vara som natt och dag så kompletterar vi varandra galant.

Ylva tack för att du ringde mig den där dagen när jag satt hemma hos Elin. Du hade drömt om mig och berättade att du saknade mig. Det var som om du liksom klädde av dig framför mig och blottade hela ditt inre. Det kändes fint och det är sånt vänskap bygger på, att man ska kunna förlåta och öppna sig för varandra. Du är en av dom jag känt längst och jag hoppas våran vänskap förblir.

Zakia den nya lilla solstrålen. På något sätt ser jag mycket i dig som påminner om mig själv. Du vill alla väl men det kan blir så fel ibland och du själv kommer i kläm. Du är en såndär person som ger alla energi och peppar när man är nedstämd. Låt ingen trampa på dig för då kommer Karin med ett språng redo att ge snytingar!

Jessica tack för alla år av vänskap. Tack för den där kvällen för ett par veckor sedan när jag ringde dig mitt i natten och du kom ut och överöste mig med cigg och kramar för att sedan följa mig hem till dörren igen. Det är sånt som betyder något. Att visa att man bryr sig när det verkligen gäller.

O. Jag behöver kanske inte säga mer än så? Vilken karusell. Vi har sårat varandra så som jag aldrig sårat eller blivit sårad av någon i hela mitt liv. Jag har lärt mig så mycket av den tiden vi hade tillsammans. Allt blev bara så fel. Men jag hoppas att du är lycklig nu och kommit på rätt bana så att ditt liv blir värdefullt.

F. Du är utan tvekan den snällaste människan jag känt. Ändå blev det så fel. Det var som om jag kompenserade det hela med att bli ett hänsynslöst elakt svin. Förlåt. Du gjorde så mycket för mig och jag hade velat spola tillbaka tiden och gjort så mycket på ett bättre sätt. Det är omöjligt nu men jag hoppas du blir lycklig och att du finner någon som passar dig som handen i handsken. Den tjejen kommer bli så jävla lycklig.

1 kommentar:

Anonym sa...

tack karin! vad glad jag blir! du är en riktigt fin vän. love, z